شورای راهبردی پردیس صنایع خلاق مشهد تشکیل شد تجلیل از برگزیدگان برنامه «بچه مرشد» | برنامه‌ای برای کودک و نوجوان با ترویج آموزه‌های اخلاقی شاهنامه نگاهی به آثار سینمایی با موضوع امام رضا (ع) اهدای شیر طلای افتخاری ونیز ۲۰۲۴ به سیگورنی ویور مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان‌رضوی در هفته‌ای که گذشت (۹ تیر ۱۴۰۳) آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۹ تیر ۱۴۰۳) حکایت وزیر اعظم و اکرم و اختر پس از آواز قو | مروری بر کارنامه هنری پیمان معادی هدایت هاشمی و حسین رفیعی با سریال «فراری» به شبکه یک می آیند + زمان پخش راه‌هایی به سوی خوشبختی | از تازه‌ترین عناوین نشر در روز‌های گذشته چه خبر؟ محسن تنابنده و پیمان قاسم‌خانی با «سن‌پطرزبورگ۲» در راه سینما «تگزاس ۳» همچنان صدرنشین | آمار فروش سینمای ایران در هفته گذشته (۹ تیر ۱۴۰۳) برادران، فیلم «مادران جوان» را می‌سازند صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ جزئیات محکومیت دومینیک بوتونا، مدیر سینمایی فرانسه هومن برق نورد و امین زندگانی در سریال «طوبی» (محرم ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آغاز رقابت داغ «خانگی ها» | نگاهی به آثار جدید شبکه نمایش خانگی

  • کد خبر: ۲۳۳۵۳۸
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴
آغاز رقابت داغ «خانگی ها» | نگاهی به آثار جدید شبکه نمایش خانگی
از ابتدای امسال چندین مجموعه و برنامه جدید به جمع سریال‌ها و رئالیتی شو‌های شبکه نمایش خانگی اضافه شده اند؛ برنامه‌هایی در سبک‌ها و ژانر‌های مختلف که توانسته اند طیف‌های مختلفی از مخاطبان را با خود همراه کنند.

شکیبا افخمی راد | شهرآرانیوز، از میان این برنامه‌ها می‌توانیم به سریال «در انتهای شب» و رئالیتی شو «جوکر ۲» اشاره کنیم که در فضای مجازی بازخورد‌های بسیار خوبی گرفته اند. با شروع فصل تابستان قرار است در کنار این آثار پخش چندین برنامه جدید هم آغاز شود تا رقابت در فضای شبکه نمایش خانگی داغ‌تر هم بشود، به ویژه که احتمالا در ماه‌های پیش رو شاهد شروع به کار چند پلتفرم جدید با برنامه‌های متفاوت و پربازیگر نیز خواهیم بود. ما در گزارش پیش رو برخی از مهم‌ترین آثار جدید را که پیش بینی می‌شود در تابستان امسال در دسترس مردم قرار بگیرند، معرفی کرده ایم.

داریوش: پلتفرم فیلم نت

کارگردان: هادی حجازی فر که بازی در فیلم‌هایی مانند «ایستاده در غبار» و «ماجرای نیمروز» را در کارنامه دارد، با سریال «داریوش» اولین حضورش در شبکه نمایش خانگی را به عنوان کارگردان تجربه می‌کند. حجازی فر پیش از این فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» را کارگردانی کرده بود که در چهلمین جشنواره فیلم فجر بسیار موردتوجه قرار گرفت.

درباره سریال: هنوز اطلاعات زیادی درباره داستان سریال «داریوش» منتشر نشده، اما در رسانه‌ها تعداد قسمت‌های این مجموعه سیزده قسمت عنوان شده است. همچنین به نظر می‌رسد هادی حجازی فر علاوه بر کارگردانی، ایفای نقش اصلی سریال را برعهده داشته باشد. در کنار او قرار است دیگر هنرمندانی مانند مهرداد صدیقیان، ژیلا شاهی و عباس جمشیدی فر نیز به ایفای نقش بپردازند. «داریوش» یکی از گزینه‌های اصلی پلتفرم فیلم نت برای پخش در تابستان است که احتمال داده می‌شود با پایان سریال «افعی تهران» در روز‌های چهارشنبه در دسترس مردم قرار گیرد.

نکته ویژه: ترکیب عوامل سریال «داریوش» مشابه ترکیب سریال «پوست شیر» است؛ سریالی که در شبکه نمایش خانگی بسیار خوش درخشید و مخاطبان زیادی را با خودش همراه کرد. هر دو این سریال‌ها را نوید محمودی تهیه کرده است و گروه بازیگرانشان هم تقریبا یکسان است.

گردن زنی: پلتفرم فیلم نت

کارگردان: سامان سالور که با فیلم «ساکنین سرزمین سکوت» وارد حرفه کارگردانی شد و در ادامه توانست با ساخت آثاری مثل «چند کیلو خرما برای مراسم تدفین»، «آمین خواهیم گفت»، «سیزده ۵۹»، «تمشک» و «سه کام حبس» استعدادش را ثابت کند، با جلو دوربین بردن «گردن زنی» برای اولین بار کارگردانی یک سریال را تجربه می‌کند.

درباره سریال: «گردن زنی» نوشته زامیاد سعدوندیان، سریالی در ژانر جنایی و درام است که به زودی در پلتفرم فیلم نت منتشر می‌شود. داستان این سریال از یک مراسم عروسی شروع می‌شود که با رخ دادن جنایتی هولناک گره می‌خورد. این جنایت نه تنها مراسم بلکه باور همه افرادی را که در آن حضور دارند، به چالش می‌کشد. سمیرا حسن پور، حسن معجونی، رؤیا نونهالی، ترلان پروانه و مهران غفوریان ازجمله بازیگرانی هستند که در «گردن زنی» نقش آفرینی کرده اند.

نکته ویژه: تقریبا همه فیلم‌های سینمایی که سامان سالور کارگردانی کرده است، نقد‌های مثبتی از منتقدان دریافت کرده اند، ولی این آثار به گونه‌ای نبوده اند که بتوانند قشر گسترده‌ای از مردم را با خود همراه کنند و در میان آن‌ها شاید فقط «سه کام حبس» بیشتر از دیگر آثار دیده شده باشد. باید دید سالور در سریالش تلاش کرده است تا مخاطب عام را هم با خود همراه کند یا فقط به جلب نظر گروهی خاص توجه کرده است.

پوکر: پلتفرم شیدا

کارگردان: رضا دادویی کارگردانی سریال «پوکر» را برعهده دارد؛ کارگردانی که شاید نامش کمتر برای مخاطب آشنا باشد، ولی تا امروز چندین فیلم مختلف ازجمله «چشم سوم»، «لونه شغال»، «تعبیر خواب» و «مواجهه» را تولید کرده است.

درباره سریال: فیلم نامه «پوکر» را پویا سعیدی و پوریا کاکاوند به صورت مشترک نوشته اند؛ فیلم نامه‌ای که هنوز هیچ جزئیاتی درباره اش منتشر نشده است. با وجود این، با نگاهی به آثار گذشته دادویی که همگی در فضای جنایی و با محوریت ماجرا‌های قتل و قاچاق و کلاهبرداری ساخته شده اند، می‌توان پیش بینی کرد که «پوکر» هم روایتگر داستانی جنایی باشد.

 در این سریال قرار است بازیگران مطرحی مانند شهاب حسینی، امین حیایی، نیکی کریمی، بهزاد خلج، میرسعید مولویان و لاله مرزبان به ایفای نقش بپردازند. همچنین براساس اخبار منتشرشده، «پوکر» از تولیدات پلتفرم جدید شیداست که از تابستان امسال آغازبه کار خواهد کرد. نکته ویژه: شهاب حسینی و امین حیایی، بازیگران یک نسل از سینمای ایران هستند و از جایگاهی ویژه هم در این عرصه برخوردارند، اما تاکنون با یکدیگر هم بازی نشده بودند و «پوکر» اولین همکاری مشترک این دو ستاره سینما محسوب می‌شود.

گل یا پوچ: پلتفرم فیلیمو

کارگردان: مهران مدیری بعد از ساخت رئالیتی شو «اسکار» سراغ گیم شو «گل یا پوچ» رفته است که به زودی در پلتفرم فیلیمو منتشر خواهد شد.

درباره برنامه: «گل یا پوچ» یک گیم شو تخصصی در زمینه بازی گل یاپوچ است که علی اسدزاده آن را تهیه کرده است. مهران مدیری علاوه بر کارگردانی، گردانندگی این مسابقه را نیز برعهده دارد که همین موضوع بی شک نقطه قوت اصلی «گل یا پوچ» برای جذب مخاطب خواهد بود.

نکته ویژه: در این برنامه دیگر خبری از چهره‌های شناخته شده و مطرح نیست و مدیری روبه روی شرکت کننده‌هایی خواهد نشست که تبحر زیادی در بازی گل یاپوچ دارند. مدیری پیش‌تر در «ببخشید شما» و «دورهمی» هم نشان داده بود می‌تواند برنامه‌ای را با حضور افرادی غیر از چهره‌های شناخته شده، با موفقیت پیش ببرد.

جیغ: پلتفرم پلی

کارگردان: سیامک انصاری که در سال‌های گذشته کمتر در عرصه بازیگری فعال بوده است، کارگردانی و گردانندگی رئالیتی شو «جیغ» را برعهده دارد. این دومین تجربه گردانندگی او بعد از رئالیتی شو «جوکر» محسوب می‌شود.

درباره برنامه: رئالیتی شو «جیغ» یک مسابقه هیجان انگیز با تم وحشت و کمدی است که با طراحی متفاوت، شرکت کنندگانش را در موقعیت‌هایی ناشناخته قرار می‌دهد. همچنین طبق اطلاعات منتشرشده در برخی رسانه ها، شرکت کنندگان این برنامه که از میان مردم عادی جامعه انتخاب شده اند، در گروه‌های دونفره وارد چالش‌ها می‌شوند و یک هنرمند، ورزشکار یا چهره شناخته شده هم هر گروه را حمایت و به آن‌ها کمک می‌کند. از بین هنرمندانی که قرار است در این برنامه حضور داشته باشند، نام رضا شفیعی جم و نصرا... رادش رسانه‌ای شده است.

نکته ویژه: تا امروز مسابقه یا برنامه‌ای با رنگ و بوی اتاق فرار در هیچ کدام از پلتفرم‌های نمایش خانگی منتشر نشده است. ازاین رو «جیغ» را می‌توان یک اتفاق تازه در شبکه نمایش خانگی دانست که می‌تواند توجه مخاطبان به ویژه نسل جوان را به خودش جلب کند. این برنامه تابستان امسال در پلتفرم تازه تأسیس «پلی» پخش می‌شود.

زخم کاری ۳: پلتفرم فیلیمو

کارگردان: محمدحسین مهدویان که فصل یک و دو «زخم کاری» را کارگردانی کرده بود، ساخت فصل سوم آن را هم برعهده دارد.
درباره سریال: فصل اول «زخم کاری» ۱۴خرداد۱۴۰۰ منتشر شد. سپس به فاصله دو سال پخش فصل دوم آن از ۱۷شهریور۱۴۰۲ آغاز شد و حالا هم از ۲۵ خرداد فصل سوم آن در پلتفرم فیلیمو در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. در این فصل در کنار جواد عزتی، رعنا آزادی ور، کامبیز دیرباز، مهراوه شریفی نیا، الناز ملک و الهه حصاری، بازیگران جدیدی حضور دارند که به تصمیم گروه تولید، در زمان شروع بازی شان در «زخم کاری۳» معرفی خواهند شد.
نکته ویژه: فصل اول سریال «زخم کاری» با استقبال خیلی خوبی روبه رو شد، ولی فصل دوم آن کشش چندانی نداشت که بسیاری علتش را کم رنگ شدن نقش جواد عزتی در فیلم می‌دانستند. حال باید دید با پررنگ شدن دوباره نقش جواد عزتی که به نظر می‌رسد قرار است برای گرفتن انتقام به داستان بازگردد، این سریال می‌تواند بار دگیر مخاطبانش را راضی کند یا نه.

سووشون: پلتفرم شیدا

کارگردان: نرگس آبیار که با ساخت فیلم‌هایی مثل «شیار ۱۴۳»، «ابلق» و «شبی که ماه کامل شد» شناخته می‌شود، سریال «سووشون» را کارگردانی کرده است. درواقع این مجموعه نخستین تجربه سریال سازی آبیار محسوب می‌شود.

درباره سریال: سریال «سووشون» همان طور که از نامش پیداست، براساس رمان مشهور سیمین دانشور ساخته شده است. این سریال از سه فصل ده قسمتی تشکیل شده است و داستانش در سال‌های پایانی جنگ جهانی دوم می‌گذرد و فضای اجتماعی سال‌های ۱۳۲۰ تا ۱۳۲۵ ایران را ترسیم می‌کند. از بازیگران این سریال هم می‌توان به بهنوش طباطبایی، میلاد کی مرام، هوتن شکیبا، سام درخشانی، ترلان پروانه و آزاده صمدی اشاره کرد.

نکته ویژه: ساخت این سریال در ابتدا با سرمایه گذاری پلتفرم نماوا آغاز شد، ولی اختلافاتی بین این پلتفرم و تهیه کننده پیش آمد که باعث شد برای مدتی سریال بلاتکلیف بماند؛ اما حالا گفته می‌شود پخش این سریال به پلتفرم تازه تأسیس شیدا واگذار شده است و به زودی علاقه مندان می‌توانند به تماشای آن بنشینند.

ازازیل: پلتفرم نماوا

کارگردان: حسن فتحی، کارگردان معروف سینما و تلویزیون که ساخت آثاری مانند «مدار صفر درجه»، «شب دهم»، «شهرزاد» و «جیران» را در کارنامه هنری خود دارد، سریال «ازازیل» را کارگردانی کرده است.
درباره سریال: «ازازیل» مضمونی اجتماعی و پلیسی دارد و قرار است به زودی در نماوا منتشر شود.

پریناز ایزدیار پس از «شهرزاد»، «جیران» و «زمانه» در چهارمین همکاری با حسن فتحی نقش اصلی زن سریال را بازی می‌کند. در کنار او هنرمندان دیگری، چون مریلا زارعی، پیمان معادی، بهرنگ علوی، بابک حمیدیان و گوهر خیراندیش نیز حضور دارند. همچنین گفته می‌شود محسن تنابنده گزینه‌ای برای بازی در این سریال بوده که از بازی در آن انصراف داده است.

نکته ویژه: در ابتدا قرار بود این سریال را ابوالحسن داوودی کارگردانی کند، سپس از حمیدرضا قربانی به عنوان کارگردان آن نام برده شد تا اینکه سرانجام حسن فتحی این وظیفه را برعهده گرفت. فیلم بردای سریال «ازازیل» به پایان رسیده و این اثر برای دریافت مجوز از ساترا نیازمند اعمال اصلاحات و ارائه نسخه اصلاح شده است.

سرگیجه: فیلیمو و فیلم نت

کارگردان: رئالیتی شو «سرگیجه» محصول ویستامدیا به کارگردانی محمد حاتمی است. مهدی مستوفی و محسن فراهانی نیز تهیه کننده‌های «سرگیجه» هستند.
درباره برنامه: در این برنامه در هر قسمت چهار چهره شناخته شده در قالب چالش‌هایی جذاب با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. آن‌ها به همدیگر حکم می‌کنند و هر کسی محکوم شود، باید چالش‌های سخت و نفس گیر برنامه را انجام دهد.

نکته ویژه: مدت‌ها بود که پلتفرم‌ها برنامه‌های مشترکی را منتشر نمی‌کردند، اما رئالیتی شو «سرگیجه» از سه شنبه ۲۹خرداد قرار است در دو پلتفرم فیلیمو و فیلم نت در دسترس مخاطبان قرار بگیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->